איך בוחרים דיסק חיתוך איכותי?

דיסק חיתוך
שיתוף
שיתוף

תוכן עניינים

תחום התעשייה והמלאכות נחשב למרתק ומגוון במיוחד ואפשר להתוודע בו ללא מעט פעולות או משימות שאנשים לא תמיד מכירים. מעבר לעצם העבודות עצמן שמבצעים אנשים ברמה גבוהה של מקצועיות – הם צריכים לבחור את כלי העבודה שיהיו הכי מתאימים לעבודה שלהם ומכיוון שההיצע נחשב לרחב במיוחד הרי שהבחירה לא תמיד פשוטה. בחירת דיסק חיתוך למשל היא בחירה מאתגרת, שכן יש לא מעט דגמים וסוגים ולכל אחד התכונות והמאפיינים הטכניים הייחודיים שלו. כך למשל יש דיסקים שמיועדים לחיתוך של חומרי גלם מסוימים ויש כאלה שעשויים מחומרים מיוחדים שהופכים את החיתוך למדויק וחד יותר.

לפי מה בוחרים דיסק חיתוך?

כאמור, על מנת לבחור הדיסק המתאים ביותר לעבודה החיתוך צריך להכיר את עולם הדיסקים, להבין מה ההבדלים ביניהם ואילו מהם מתאימים לכל סוג של חיתוך או עבודה. יש דיסקים שמיועדים לחיתוך של אבן או בטון למשל ויש דיסק חיתוך ברזל שיהיה עשוי מחומר אחר, החדות שלו תהיה שונה והשימוש בו יהיה שונה מאשר בדיסקים אחרים. יש דיסקים שהשימוש בהם הוא לחיתוך שיש כמו גרניט פורצלן ויש כאלה שמיועדים לשיוף והשחזה. ברגע שיודעים על ההבדלים האלה יהיה קל יותר לבין איזה דיסק יהיה הכי נכון עבור כל משימה או מלאכה. מי שכבר עוסק בריתוך יכיר את הסוגים השונים ויהיה לו קל יותר לבחור.

החשיבות של שימת לב למאפיינים הטכניים של הדיסק

לדיסק ריתוך יש תפקיד חשוב מאד ואף איש מקצוע לא יכול להרשות לעצמו את המצב של עבודה עם המכשור או האביזרים שלא מתאימים בדיוק למה שהוא מבצע. בחירת דיסק חיתוך לא נכון יכולה להאריך את משך העבודה, לגרום לכך שהחומר שצריך לחתוך לא ייחתך כמו שצריך או אפילו חלילה יישבר וההשלכות של מקרים כאלה הן בזבוז של זמן עבודה יקר או קנייה חוזרת של דיסקים חדשים שיהיו מתאימים יותר. מכאן שעדיף לקנות מיד ובפעם הראשונה את הדיסק הנכון שיעשה את העבודה וכך אפשר יהיה לעמוד בלוחות הזמנים ולספק ללקוח את התוצר המושלם.

מתי משתמשים בדיסקים לחיתוך?

יש לא מעט עבודות בעולם התעשייה אשר בהן צריך לחתוך משטחים שלמים של חומרי גלם לצרכי עבודה או עיבוד – משטחי שיש ענקיים שנחתכים על פי המידה הדרושה ללקוח, חיתוך לוחות עץ, ברזל, מתכות שונות וכאמור – חיתוך בטון או אבן. בעזרת החיתוך אפשר לפרק את המשטחים על פי מידות שדרושות להמשך העבודה ולפעמים החיתוך יבוצע לצורך אחסון נוח של המשטחים כחומרי גלם של אותו בעל מקצוע. כאשר יש לו את הדיסקים המתאימים לחיתוך הוא יוכל לעשות בהם שימוש ולדעת שהוא עובד בצורה נכונה ויעילה בלי לבזבז זמן יקר עבורו ועבור הלקוחות שלו.

שיתוף
שיתוף
עשוי לעניין אותך